Základní informace o modelu:
Ambiciózní terénní dobrodruh značky Honda získává více síly pro svůj dvouválcový motor o objemu 1084 cm3 díky nárůstu točivého momentu v nízkých otáčkách. Nová volitelná verze CRF1100L Africa Twin ES nabízí systém pro elektronické nastavení tlumičů Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) a nastavení předpětí zadní pružiny, vyhřívané rukojeti a 12V zásuvku. Oba modely sdílejí přepracovanou horní část kapotáže, nové sedlo a větší plexi štít s 5 pozicemi pro nastavení výšky, plus nově také bezdušové pneumatiky. Kompletní soubor elektronické výbavy zahrnuje šestiosý snímač setrvačných sil pro řízení jízdních režimů a systému HSTC, a dále systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách, systém pro zamezení zvedání předního a zadního kola, USB zásuvku a standardně montovaný tempomat. Oblíbenou volitelnou položkou zůstává dvouspojková převodovka (DCT) s funkcí detekce průjezdu zatáčkou, jež byla pro modelový rok 2024 dále vylepšena. Barevný 6,5palcový TFT dotykový displej nabízí technologie Apple CarPlay®, Android Auto® a Bluetooth konektivitu. Se čtyřmi speciálně navrženými sadami originálního příslušenství Honda – Urban, Rally, Travel a Adventure – vytvoříte ze svého motocyklu dokonalého partnera pro vaše cesty.
CRF1100L Africa Twin pro modelový rok 2024 bude k dispozici ve třech barevných provedeních, přičemž všechna se vyznačují výraznou "horskou" grafikou:
Červená Grand Prix Red
matná černá metalíza Matt Ballistic Black Metallic
perleťová bílá Pearl Glare White a trikolóra s modrou metalízou Glint Wave Blue Metallic Tricolour (k dispozici pouze pro CRF1100L Africa Twin ES)
Novinkou pro modelový rok 2024 je volitelné odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), jehož nastavení byla vyvinuta speciálně pro model CRF1100L Africa Twin ES. Systém se osvědčil u verze Africa Twin Adventure Sports, disponuje stejným zdvihem jako standardní provedení (230 mm vpředu / 220 mm vzadu) a zajišťuje automatické nastavení tlumicí síly v závislosti na rychlosti zdvihu.
Míra tlumení je upravována na základě informací ze tří zdrojů: rychlosti jízdy (z elektronické řídicí jednotky), pozice a náklonu stroje (z jednotky IMU) a chování vidlice (ze snímače zdvihu). Řídicí jednotka odpružení pak chování odpružení upraví během pouhých 15 milisekund (0,015 sekundy), což je doba potřebná pro provedení příslušných výpočtů.
Díky flexibilitě systému může být tlumení naprogramováno tak, aby ke změnám docházelo v závislosti na rychlosti vozidla – například při vyšších rychlostech může být tlumení tužší. Navíc se dokáže přizpůsobit specifickým okolnostem, jako je "příprava" odpružení stroje na dopad po skoku nebo snížení "ponoru" přídě při prudkém brzdění.
Jednoduše řečeno, se systémem Showa EERA™ jezdec získává komfort při pomalé jízdě, stabilitu ve vysokých rychlostech, sportovní výkony na silnici a dynamickou odezvu v terénu – vše pouhým dotykem na displeji.
K dispozici je pět režimů odpružení:
MID se nachází na pomezí tvrdého a měkkého nastavení a nabízí snadnou ovladatelnost v širokém spektru situací. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Urban.
HARD je stabilní, citlivé a nejtvrdší nastavení tlumení pro cestování ve dvou a s plným zatížením. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Tour.
SOFT nabízí komfortní a bezpečnou jízdu na špatných cestách a vyznačuje se nejnižší tlumicí silou. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Gravel.
OFF-ROAD nabízí optimální chování pro jízdu v terénu, kdy se míra tlumení vidlice postupně zvyšuje v závislosti na rychlosti zdvihu, a konzistentně tvrdší nastavení zadního tlumiče. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Off-road.
Zatímco výše uvedená nastavení odpružení se vybírají automaticky v závislosti na zvoleném jízdním režimu, v jízdním režimu USER si může jezdec přední i zadní odpružení jemně nastavit ve 24 krocích.
K dispozici je také standardní plně nastavitelné odpružení Showa; 45mm kazetová inverzní přední vidlice nabízí vysoký zdvih pro pohlcování rázů s interním nastavením tlumení, čímž je zajištěno prvotřídní chování při jízdě na silnici i v terénu. Litá hliníková hlava vidlice a kované spodní upevnění vidlice – propojené dutou hliníkovou trubkou – jsou k jednotlivým ramenům vidlice připevněny šrouby v horní a dolní části. Zadní tlumič Showa je tvořen 46mm válcem s oddělenou nádržkou pro stabilní regulaci tlumení i v těch nejextrémnějších terénních podmínkách. Předpětí pružiny lze nastavit pomocí kolečka na těle tlumiče.